Start:  SATS Majorstua
Total stigning:   729 m
Underlag:   15 km asfalt, 17 km grusveier
Ca. sykkeltid 2 – 2 ½ timer

Kjør mot Smestad forbi Vestre gravlund. Kjør rett over lyskrysset på Smestad og følg skiltingen mot Holmenkollen like etter lyskrysset. Følg Holmenkollveien forbi Holmenkollen hoppbakken, forbi Frognerseteren og helt opp til kiosken ved Tryvannstårnet. Fortsett rett frem etter kiosken og kjør ned heistrasen til Tryvannskleiva. Denne er bratt på slutten men det er mulig å kjøre bilveien ned til Tryvannsstua, den går mellom heistrasen og slalombakken. Følg skiltingen til Nordmarkskapellet ved Tryvannsstua. Nordmarkskapellet passeres etter ca. 15 km, bare følg veien forbi og begynn på utforkjøringene ned mot Ullevålseter. Det er en del stigning den siste biten opp mot Ullevålseter som passeres etter 23 km. Ut fra Ullevålseter går det en vei ned til Sognsvann, en opp mot Tryvannsstua og en vei over ”plenen” mellom de to andre. Kjør over ”plenen” og følg skiltingen mot Frognerseteren. Etter 22 km kommer man til en ganske flat vei hvor det står skiltet mot Tryvannsstua til høyre. Kjør mot Trynavvsstua noen hundre meter og ta en brå venstresving opp mot Frognerseteren. Denne bakken er veldig bratt. Kjør forbi Skistua som er det første bygget på høyre hånd når du kommer ut på parkeringsplassen. Følg asfalten ned i dumpa og ta grusveien ned mot venstre før bygningen på venstre hånd passeres. Dette er Korketrekkeren! Kos deg, men vær klar over at jo større farten er jo større er oddsen for et hundebånd på tvers i løypa. Når grusen tar slutt er det bare å fortsette videre ned på asfalten til Majorstukrysset.