Start: SATS Majorstua
Total stigning: 880 m
Underlag: 15 km asfalt, 49 km grusveier
Ca. sykkeltid 3 ¼  - 4  timer

Turen starter fra SATS på Majorstua og innover Maridalsveien. Etter 10 km kommer du til bussholdeplassen ved Hammeren, passer denne, kjør over broen og ta til venstre på grusveien rett etter broen. Etter noen hundre meter passeres en bom på vei opp mot Skjærsjøen. Fra bommen er det ca 3 km med jevn stigning til demningen i enden av Skjærsjøen. Kjør rett frem i krysset ved demningen så du har Skjærsjøen på venstre hånd. Følg skilting til Gåslungen ned til høyre ved 17 km. Etter 22 km kommer et kryss med skilting mot Movatn mot høyre. Fortsett mot Movatn helt til 25,5 km da du følger skiltene mot Ørfiske og Hakadal Verk til venstre. Kjør på venstre side av Ørfiske mot Hakadal Verk. Ved enden av en lang utforkjøring etter 33 km kommer et kryss med skilting mot Kikut og Trehjørningen mot venstre, følg dette. Trehjørningen nåes etter 37 km og det står skiltet til Kikut både til høyre og venstre, ta til venstre og følg skiltingen til Kikut ved 39 km. Ved 45 km kommer et kryss der du skal ta til venstre opp en bratt bakke mot Bjørnholt. Bjørnholt passeres etter 48 km. Følg veien videre til Skjærsjødammen som nåes etter 54 km og kjør over denne opp mot Ullevålseter. Ta til venstre ned mot Sognsvann midt i bakken. Følg veien til Sognsvann og kjør ned til byen.